Problém Interbase/Firebird databáze (po havárii)

Problém Interbase/Firebird databáze (po havárii)
V případě výpadku serveru (vypnutý proud, zaplněný HDD, …) může dojít k poškození databáze, a to i takovému, kdy nezbývá než provést obnovu ze zálohy.

V praxi bylo zjištěno, že se v těchto případech nejčastěji poškodí tabulka VAktUziv, kterou je možno smazat a znovu ji obnovit. Postup by měl být následující:
- Pomocí Interbase/Firebird manageru stopnout a pak znovu nastartovat Interbase/Firebird server (bývá po výpadku v nestabilním režimu)
- Spustit Entry Manager a v něm otevřít libovolnou jinou tabulku než VAktUziv poškozené databáze a na záložce „Dotazy“ zadat příkaz Drop table vaktuziv
- Půjde-li následně Entry spustit, tak hned vstoupit do modulu Správce a provést volbu Update databáze, aby se tabulka znovu založila

Samozřejmě tento postup nedostačuje, je-li poškozena jiná tabulka.

Tento záznam byl přidán do kategorie Časté dotazy (FAQ). Uložte si záložku.