Problémy s tiskem a náhledem

Problémy s tiskem a náhledem

1) V OS chybí instalovaná tiskárna Code 123 – Název souboru, adresáře nebo svazku je neplatný. Po spuštění náhledu zahlásí program výše uvedenou chybu.

Řešení:
Důvodem této chyby je nejpíše ta skutečnost, že v OS není instalována žádná tiskárna (náhled potřebuje informace o tiskárně, neboť je tvořen vždy pro konkrétní tiskárnu). Řešením je tedy nainstalovat do OS jednu tiskárnu.

2) Nesprávná výchozí tiskárna – Printer selected is not validMůže se stát, že po spuštění akce „Tisk“ nebo „Náhled“ nahlásí systém Windows chybovou hlášku, týkající se provozu právě spuštěné aplikace. V praxi bylo zaznamenáno při nastavení tiskárny HP1100 jako výchozí.

Řešení:
Ve Windows nastavit jinou výchozí tiskárnu, třeba nějakou imaginární pro tisk do souboru (file) a potřebnou tiskárnu si pak vybírat až těsně před spuštěním daného tisku.

3) Tiskárny nepodporující grafický tisk
Např. pokladní tiskárny SP2xx, DPxx nepodporují grafický tisk. Na ně lze tisknou grafické sestavy, ale bez „hacku a carek“, protože grafické ovladače ve Windows nedokáží korektně překodovat české znaky. Druhou možností je použít znakový tisk. Ovšem jen pro některé konkrétní sestavy (faktury, dodací listy a pokladní doklady).

Řešení:
Nainstalujte tiskárnu „Obecná nebo jen textová“ (Generic or Text Only) Je pod výrobcem „Obecná“. Projdete její parametry (Start – Nastavení – Tiskárny – vámi přidaná tiskárna – pravý klik – Vlastnosti – projít vlastnosti a potvrdit OK), tím se vytvoří soubor c:\Windows\tty.dat. Ten přehrajete souborem ve složce Entry v adresáři „Definice\tty.dat“ (např.: c:\Program Files\HJ-SOFT\Entry\Definice…)
Znovu otevřete vlastnosti této tiskárny kde na záložce „Možnosti zařízení“ ve výběru „Model tiskárny“ zvolíte kódování češtiny („Tiskárna v kódu Kamenických“ nebo „Tiskárna v kódu Latin 2″), podle toho, které kódování vaše tiskárna podporuje.
Pak v Entry v modulu Správce menu Nastavení – Znakové tisky vyberete tuto tiskárnu, dáte Editovat, vyplníte nastavení tiskárny a potvrdíte Uložit a OK.
Znakový tisk zpřístupníte v modulu Prodej menu Nástoje – Lokální nastavení.

4) Chybějící části sestavy
V praxi byl zaznamenán případ, kdy na jehličkovou tiskárnu (Epson FX 880) byly tisknuty pouze části sestavy, zatímco jiné části sestavy (třeba pouze některé údaje) vytisknuty nebyly.

Řešení:
Ve vlastnostech tiskárny na záložce Grafika zvýšit hodnotu údaje „Rozlišení“

5) Tisk pouze počátku sestavy a následná zpráva – „Při zápisu do fronty došlo k chybě …“
Při tisku na jehličkovou tiskárnu Epson FX 1050 docházelo při tisku různých sestav (např. faktury vydané) k vytisknutí pouze počátku sestavy (cca 5 – 10 řádků), následné zástavě tisku, či odstránkování a současné zprávě na monitoru „Při zápisu do fronty došlo k chybě …“

Řešení:
Ukázalo se, že problém se vyskytoval pouze při zapojení tiskárny do sítě prostřednictvím Print Serveru. Po přímém napojení tiskárny na port počítače byl problém odstraněn.

6) Problémy se sdílením sestav v Entry – „Cannot open file …..rpt“
Při tisku i náhledu dojde pouze k zobrazení chybového hlášení. Problém může být v neexistenci složky „….“, nebo v odmapování disku, na kterém je složka pro sestavy. Hůře odhalitelným důvodem mohou být přístupová práva, a to především ve Win XP (viz. Řešení níže).

Řešení:
Dle důvodu problému např. namapovat disk (lepší přejít na definici složky pro sestavy tzv. UNC-konvencí), nebo změna přístupových práv. Ve Win XP je třeba vypnout „Použít zjednodušené sdílení souborů“ (Ovládací panely – Možnosti složky – záložka Zobrazení) a po restartu počítače nastavit složce sestav (při doporučené instalaci složce EntryShare) potřebná přístupová práva. Pozor, práva se mohou jevit jako již nastavená, je třeba jejich nastavení pomocí OK uložit.

7) Tisk na skládaný papír
Sestavy instalované v Entry jsou vytvořeny na rozměr papíru A4. Skládaný papír má ale velikost větší, než A4 a proto dochází k tisku přes perforaci.

Řešení:
Problém lze řešit tak, že ze sestav se vytvoří kopie a pomocí opravy v editoru sestav se následně v kopii změní (volbou „vlastnosti“) velikost papíru na „Default“, příp. na „Uživatelem definovaná velikost“.

Tento záznam byl přidán do kategorie Časté dotazy (FAQ). Uložte si záložku.