Chybové hlášení – Cannot attach to password database

Nepodařilo se otevřít datovou databázi, jejíž alias je …
Problém hlásí Entry při pokusu o otevření databáze.

Důvodů tohoto problému může být celá řada, jasné je, že se Interbase nedaří příslušným síťovým protokolem otevřít databázi na serveru.
Může se stát, že komunikace nefunguje pouze jedním protokolem a lze použít jiný.
K dispozici je IBConsole (instaluje se v rámci IBClienta), pomocí níž lze jednak vyzkoušet funkčnost protokolů a jednak otevírání databází na IBServeru.

V praxi byl zaznamenán případ, kdy po změně provedené na serveru, (týkala se instalace doménového řadiče) přestala komunikace fungovat v protokolu NETBEUI (objevilo se výše uvedené chybové hlášení).
Rychlým řešením bylo změnou konvence v zápisu Server Name v BDE přejít na jiný síťový protokol (TCP/IP). Po delším pátrání se zjistilo, že po změně přístupových práv na serveru ve stromu Program Files pro složku Interbase (přístup pro „everyone“) bylo opět možno použít protokol NETBEUI.

Podobný případ byl zaznamenán v případě pokusu využít jako IB Server počítač s OS Windows XP Home. Bylo potřeba složku s Interbase, tj. C:\Program Files\Borland\InterBase zpřístupnit jako sdílenou všem a pak bylo možno používat protokol NETBEUI (ne TCP/IP).

Tento záznam byl přidán do kategorie Časté dotazy (FAQ). Uložte si záložku.